• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering

Jennie

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
22 Juli 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej på er,har följt denna sida under ett x antal år,men sällan skrivit något
Jag har suttit och läst om skuldsanering då jag som många andra dragit på mig för många lån,när Coviden kom så tappade jag mitt ena jobb och blev i samma veva sjuk,blev en väldig förlust på ekonomin,försökt kämpa och rädda det som gick men efter en lång tid så funkade det inte längre. Tog beslutet att släppa allt och försöka få en sanering..Nu har jag äntligen kommit så långt att det bara är det sista kvar..väntar på att borgenärerna ska godkänna..Nån som vet om jag vågar andas ut att skuldsaneringen går igenom lr ska jag fortsätta vara orolig
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TTteam

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
155
Mottagna reaktioner
37
Poäng
146
Hej på er,har följt denna sida under ett x antal år,men sällan skrivit något
Jag har suttit och läst om skuldsanering då jag som många andra dragit på mig för många lån,när Coviden kom så tappade jag mitt ena jobb och blev i samma veva sjuk,blev en väldig förlust på ekonomin,försökt kämpa och rädda det som gick men efter en lång tid så funkade det inte längre. Tog beslutet att släppa allt och försöka få en sanering..Nu har jag äntligen kommit så långt att det bara är det sista kvar..väntar på att borgenärerna ska godkänna..Nån som vet om jag vågar andas ut att skuldsaneringen går igenom lr ska jag fortsätta vara orolig
Jag tror när alla borgenärer som omfattas av skuldsaneringen är delgivna förslaget om skuldsanering och ingen har motsatt sig förslaget då kan man andas ut. Ni som kan det få rätta mig om jag har fel. Trots att alla borgenärer har 3 veckor på sig att överklaga beslutet om de vill men det händer sällan. Jag ska ringa på måndag och kolla om min har vunnit laga kraft då det har gått 24 dagar sedan beslutet fattades av KFM.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 778
Poäng
9 547
Jag tror när alla borgenärer som omfattas av skuldsaneringen är delgivna förslaget om skuldsanering och ingen har motsatt sig förslaget då kan man andas ut. Ni som kan det få rätta mig om jag har fel. Trots att alla borgenärer har 3 veckor på sig att överklaga beslutet om de vill men det händer sällan. Jag ska ringa på måndag och kolla om min har vunnit laga kraft då det har gått 24 dagar sedan beslutet fattades av KFM.

Är det inte efter 21 dagar den har vunnit laga kraft? Således borde du redan nu vara safe?
 

Fiskmås

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
1 Augusti 2023
Meddelanden
201
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
vad är det du säger? efter 21 dagar blir det automatiskt ett ja ? efter inledandet eller vad menar ni?
Nej. Borgenärerna har 3 veckor på sig att komma med invändningar efter ett beviljande beslut. Efter dessa 21 dagar har beslutet vunnit laga kraft och borgenärerna kan inte invända mot beslutet längre.
De kan dock begära upphävning av skuldsaneringen via omprövningar men det är en annan sak.
 
Senast ändrad:

brödmannen

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
28 Maj 2024
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
ah okey då förstår jag för jag väntade 2.5 månad för att få ett beslut efter inledande men blev avslagen men då är det inte samma sak som vi snackar om
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp